|
|
NEW
AGE AUX NOVA ERAO AUX
AMFORA EPOKO
En la 60aj
jaroj de la jxus pasinta jarcento, renoviga movado traskuis la mondon: “Ne
praktiku militon sed amon”, estis unu el la sloganoj kiuj trakuris la mondon,
predikante fratecon, kaj harmonion. Gejunuloj, meznivele inter monakoj kaj
vagulacxoj, arangxis komunojn kun grandaj revoj, grandaj idealoj, grandaj
utopioj. Ili kredis la malnovan mondon falonta, kaj novan, harmonian
mondon naskigxonta. Ili pensis “Suficxas rifuzi militon, perforton,
profitemon, indiferentismon, egoismon, kaj la mondo per si mem farigxos nova,
senperforta, pura, paca”.
Kiaj estis
la bazoj de la fido de la junularo de la 60aj jaroj en baldauxa plibonigxo de
la homaro? Ilia respondo estis simpla: sxangxigxos la konscienco de cxiu viro
kaj virino, cxar tion diras la astrologio, laux kiu la historio evoluas per
dekdu zodiakaj eraoj. La naskigxo de Kristo antaux 2000 jaroj komencis la
eraon de la Fisxoj, plenan de dogmismo, maltoleremo, konfliktoj kaj militoj.
Sed baldaux komencigxos la erao de la Akvoversxisto aux Amforo, epoko de
harmonio kaj paco.
Jen ilia rezonado: Tiu cxi mondo rapidas al katastrofo
(pro sociaj konfliktoj, demografia problemo, malpurigxo de la vivo-medio,
nuklea risko). Sed bonsxance komencigxas maturigxo de la konscienco, kiu
atingante mistikajn nivelojn, kaj per specialaj praktikoj de meditado kaj jogo,
disvastigos inter la homoj sentojn
de lumo, paco, sagxeco, cxar cxiu homo sentos sin unueca
kun la Tuto de la Universo, tio estas kun la Granda Kosma Dio. Jam nun
naskigxas nova erao. Ni konsciu tion, kaj ni faru tiun cxi salton direkte al
konscienco pli homeca, pli ekologia, pli harmonia!
La anoj de la Amforo estas konvinkitaj ke en la homaj
korpo kaj psiko logxas superhomaj energioj kaj potencialoj. Por ilin aktivigi
suficxos apliki spiritan koncentrigxon, mangxi naturajn nutrajxojn (prefere
vegetaranajn), kun nova ekologia penso-maniero sur religiaj bazoj (kulto de
diino Gaja, tio estas la Patrino Tero). La adeptoj de la Nova Erao, per la
tiel nomita “channeling” t.e. kanalizado, nova formo de spiritismo,
kontaktas aliajn estulojn logxantajn en la universala Tuto: krom animoj de
mortintoj, temas pri natur-spiritoj, ekster-teranoj, koboldoj, feoj, aux aliaj
nedifinitaj spiritaj estuloj. Nov-epokanoj kredas ke eblas akiri
ekster-ordinarajn paranormalajn kapablojn: sanigojn per la penso,
diven-kapablon, telepation, interastrajn vojagxojn.
Inter la movadoj, kiuj divers-maniere apartenas al la
nov-epok-movado mencieblas la Scientologia Eklezio, la Granda Universala
Frateco Ferriere, la Gnostika Movado, la Humanisma Movado, la Esena
Psiko-kibernetiko.
Kion diri el kristana vidpunkto? CXu cxio en ordo kaj sen
problemoj? Tute ne! Kristanoj devas gardi sin kontraux la iluzioj kaj la
surogatoj (anstatauxajxoj) de la vera kredo. CXe atenta esploro, evidentigxas
ke la New Age estas:
1) Sinkretismo (t.e. konfuza kaj konfuziga miksajxo de
diversaj neakordigeblaj religioj). Surbaze de la principo ke cxio estas
relativa, kaj nenio absolute vera, la sinkretismo sengxene prunte prenas el
hinduismo kaj budaismo, el diversaj medit-metodoj; gxi konfuzas simplan
teknikon por vastigo de la konscienco kaj auxtentikajn mistikajn vojojn. La
kristano, por akcepti la sinkretismon, devus rezigni esencajn punktojn de la
sia kredo. Ekzemple, li devus malkredi ke Jesuo Kristo estas la ununura
Savanto de la mondo.
2) Panteismo (Dio estas en cxio; ne distingeblas kreinto
kaj kreajxo). Laux la Nova Epoko la homo ne estas individua persono, kiu
starigas dialogon kun Dio Patro, sed nur ondo de la kosma oceano, parto de la
Granda Tuto: Dio, kiu ne estas Persono, sed nur Energio. La materio estas
iluzio. Oni estas tute foe de la Dio, kiun revelaciis Jesuo Kristo.
3) Mem-savo. La homo de la New Age ne bezonas revelacion:
“Estas vero tio, kion vi kredas vero” diras slogano de New Age. Ni
rimarkigas ke tia estis la tento de la pra-serpento, kiu instigis la prahomojn
rabi el la arbo de sciado pri bono kaj malbono, dirante “Vi estos kiel
Dio”. La kredanto en la Nova Erao ne bezonas Dian gracon: laux tiu doktrino
suficxas apliki la kapablojn de sia konscienco. Li ne bezonas Savanton, cxar
li savas sin mem per renaskigxoj (laux la karma legxo).
Pro tiuj kialoj, la Eklezio plurfoje esprimis sian
kritikon rilate la Novan Epokon, kies idealan strebon al harmonio kaj paco gxi
sxatas, sed kies proponojn kaj solvojn gxi taksas ne-kristanaj.
Pri tiu cxi temo la belga kardinalo Danneels,
CXefepiskopo de Bruselo verkis pasxtistan leteron titolitan “Kristo aux
Amforo”. Pri gxi parolis ankaux la nuna papo en la intervjua libro “Transi
la sojlon de espero”, en kiu li deklaris interalie: “Aparta demando
koncernas la renaskigxon de la antikvaj gnostikaj ideoj sub formo de la tiel
nomata New Age. Oni ne rajtas iluziigxi, ke gxi kondukos al renovigo de la
religio. GXi estas nur nova maniero praktiki la gnostikon, tio estas tiun
spiritan dispozicion kiu, ennome de profunda kono de Dio, entute tordas la
Dian Vorton anstatauxigante gxin per nur homaj vortoj. La gnostiko neniam
forigxis dis de la tereno de la kristanismo, sed cxiam kunvivis kun gxi, foje
sub formo de filozofia fluo, pli ofte laux manieroj religiaj aux preskaux
religiaj, en neta ecx se ne deklarita kontrauxstaro al tio kio estas esence
kristana”.
Hodiaux multe da homoj, precipe junuloj, sentas la
bezonon superi la materialismon, kaj sercxi spiritajn vojojn. Sed ne cxiuj
respondoj valoras. Iuj esploras la mistikajn regionojn de Amforo, aliaj provas
la narkotismon, triajn logas magio aux channeling (nov-epoka spiritismo). La
vera respondo kiu kontentigas tiun spiritan soifon estas aliloke. GXuste kiel
la soifo de la evangelia Samarianino, kiun neniu surtera puto povus estingi (Joh
4,7-15), la revo al Nova Erao povas farigxi deirpunkto por anonci la denovan
naskigxon, kiun malkasxis Jesuo al Nikodemo: renaskigxon, kiu ne estas surtera
homa konkero, sed Dia donaco, kiun Jesuo alportis el la cxielo (Joh 3,3-8).
P. Battista CADEI
.
|
|